De Training

Wilgen Training biedt trainingen aan die uitdagend, gevarieerd en leuk zijn en waarbij het hele lichaam wordt getraind.

Laat jezelf elke keer uitdagen en zet elke training een stap vooruit. 

Voor wie?
Voor iedereen die zijn of haar fysieke uithoudingsvermogen/kracht wil verbeteren of onderhouden. Meerdere keren per week trainen voor snel resultaat, of één training per week combineren met voetbal, tennis of een andere sport om je prestaties te verbeteren. 

Hoe ziet een training eruit? 
In elke training van 60 minuten wordt het hele lichaam getraind. De training is voor iedereen uitdagend en toegankelijk. Alle oefeningen kunnen namelijk aangepast worden waardoor ze voor iedereen uitvoerbaar zijn. 

Tijdens de trainingen wordt gewerkt met de vijf beweegcomponenten duwen, (op)trekken, kniebuigen, heupbuigen en stappen. Bij de training worden materialen gebruikt zoals kettlebells, dumbells, barbells, medicijn ballen, (tractor)banden en pull up bars om de basisbewegingen zwaarder te maken en of uit te dagen.

Elke training bestaat uit vier onderdelen: 

Tijdens de warming-up worden verschillende oefeningen gedaan om het lichaam op te warmen. Een goede warming-up zorgt er voor dat je kracht, uithoudingsvermogen, mobiliteit en alertheid wordt verhoogd. In de warming-up worden naast basisbewegingen ook oefeningen ter bevordering van de mobiliteit gedaan.

Elke maand wordt er een nieuwe skill van de maand gekozen. Deze skill ga je vervolgens een maand lang elke les op techniek verbeteren. Het doel is om deze oefening zo goed mogelijk te leren uitvoeren. Aan het eind van de maand ga je namelijk proberen een PR (persoonlijk record) neer te zetten. Hierbij is niet het gewicht, maar vooral de juiste uitvoering het belangrijkste.
Tijdens het krachtgedeelte ga je je lichaam prikkelen om sterker te worden. Verschillende basisbewegingen worden uitgevoerd met lichaamsgewicht of verzwaard met materiaal. Het aantal oefeningen en herhalingen varieert hierbij en is afhankelijk van het doel van de training en belastbaarheid van de persoon. Er zijn een aantal vaste krachtonderdelen die regelmatig terugkomen en waarin je jezelf gaat trainen. Naast vaste krachtonderdelen worden regelmatig ook ondersteunende oefeningen gedaan. Deze ondersteunende oefeningen moeten er uiteindelijk voor zorgen dat je de vaste krachtonderdelen beter kan uitvoeren.
Tot slot wordt elke training afgesloten met een 10 tot 20 minuten durende work-out. De work-out is elke keer verschillend en elke keer een uitdaging! De work-out wordt wanneer mogelijk gedaan op een hoge intensiteit en verbeterd zowel het cardiovasculair uithoudingsvermogen als het spieruithoudingsvermogen. Er zijn work-outs die maandelijks terugkomen om je vooruitgang te testen.

GRATIS PROEFLES AANVRAGEN!

ALGEMENE VOORWAARDEN